ceesenies.reismee.nl

Dag 344 - China voor beginners

10 dagen Hong Kong blijkt achteraf gewoon China voor beginners. De mensen hier spreken meestal soms vaak bijna altijd wel een woordje of meer Engels, informatieborden zijn in het Engels, het eten is nog heel erg veilig; Pizzahut, Starbucks, McDonalds, BurgerKing, 7eleven, de warmte is nog aangenaam, de toiletten nog ala westers model en de Hong Kongers over het algemeen supervriendelijk. Behalve dan die mevrouw in de lift die plots ziedend tekeer gaat als Cees het verkeerde knopje indrukt. En alle Hong Kongers als ze zich in een pretpark bevinden. Want wachten in een rij is hier zoiets als 'Mens erger je niet!', waarbij je afstand tot het einde constant wordt veranderd door nonchalante voordringers... Hong Kong zelf is ronduit vermakelijk!  We brengen een dag door in Ocean Park, wat een soort Dolfinarium / Six flags / Avifauna / Artis / Tirol is. Jaja, only in Hong Kong kun je op één dag panda staren, een dolfijnenshow zien met uitzicht op zee, een hartverzakking krijgen in een achtbaan waar je haar van overeind gaat staan, omringd worden door een inmens aquarium vol hamerhaaien en in een gondelbaan over een adembenemende kustlijn suizen. We bezoeken later nog een dag Disneyland, wat hier een soort miniversie van die in Parijs is en ook heel heel leuk, maar Ocean Park is toch wel echt de Hong Kong bom! Op een avond komen we midden in de stad terecht in de Happy valley race course, waar we voor het eerst in ons leven paardenraces aanschouwen. We genieten ons suf van de sfeer, het juichen, het joelen en zetten acht races in op een mogelijke winnaar. Omdat de kansen volgens ons uitlegpapiertje goed zijn, omdat het ons favoriete getal is of omdat het paard zo'n leuke naam heeft. Want wat weten wij er nou van? Nou! Genoeg om met winst naar huis te gaan, woehoe! Ach, Hong Kong is gewoon één groot feest, vol lichtshows, vuurwerk en chocoladeshakes. We slenteren met Chris en Lot (die we na herhaalde ontmoetingen in Zuid Amerika nu ook hier tegen het lijf lopen) door Soho, duiken musea in, turen door de wolken heen vanaf The Peak over de skyline en lopen met grote vraagtekens over de Chinese walk of fame. Hong Kong is leuk leuker leukst! Volgende keer China voor gevorderden? Liefs, cees en ies ps: mede mogelijk gemaakt door Joranne en alle anderen die ons om frequentere plaatsing van verhaaltjes vroegen.

Jennifer

wat leuk, de stad als een groot pretpark. Succes in de gevorderdenklas!

Amy

leuk verhaal weer!!!

Marion

Hee, wat een leuk verhaal weer, en loop ik jullie weer mis op skype.......... Balen zeg, net douchen even of zo. Niet leuk.maar we blijven het proberen.

opa en oma konings

hoi,iselin en cees,wat een mooi verhaal en wat een belevenissen.waar vind je in nederland een stad met zoveel attractiegelegenheden.de efteling zal daar wel schril bij afsteken.nog heel veel plezier en een dikke kus van opa en oma.

Jo en Jorrit

COOL!

Nikky

Super leuk om te lezen! Gaaf Hong Kong! Staat ook nog op mijn verlanglijstje :D
Xjeee Heel veel plezier nog!