ceesenies.reismee.nl

Dag 135 - Fijne kerst!!

DANCING DOLPHIN WITH CRISPY NIPPLES Onze eerste avondjes in Honduras brengen we (natuurlijk!) door in een Duitse bierkelder, waar we savonds onder het genot van vazen bier bijkomen van het tempelslenteren en paardrijden. Het hostel delen we met o.a. een superleuk Amerikaans stel (Jack & Athena), maar ook met een merkwaardige dakbewoner; "You can call me Dancing Dolphin". Een 60+ hippie met een hangmat, 7 blenders en een asbak vol opgerookte joints, want hij drinkt graag verse sapjes. Of zoals Athena hem beschrijft: "O my god, this man is so tanned, it looks like he is wearing a brown leather jacket with crispy nipples on it!" Ies dr eerste ontmoeting met deze beste man vindt plaats bij het wisselen van de douche. Dancing Dolphin naar buiten, ies naar binnen, maar wat ligt daar? Vanaf het zeepbakje wordt ies toegelachen door twee rijen tanden. "Uhmm...sir you forgot your smile", roept ies door het hostel in een poging hem niet voor het blok te zetten. Maar Dancing Dolphin kent geen gene....en gelukkig maar! HOE DIEP KUN JE ZINKEN? Wij inmiddels 30 meter, want we zijn advanced padi duikers en trots! In Honduras brengen we ruim een week door op Roatan (Bay Islands). Hier gaat er letterlijk een nieuwe wereld voor ons open. Op de bodem van de zee groeien we in 9 duiken van niet alleen levenspartners naar ware buddy's. Daarbij ervaart Cees dat je ook op 30 meter diepte prima de slappe lach kunt hebben (stikstofnarcose?).  PURA VIDA! Omdat we wat langer dan verwacht in de Honduraanse zee blijven hangen, racen we door Nicaragua naar Costa Rica. Want we kunnen natuurlijk niet onze eerste Spaanse les te laat komen! In Costa Rica houden we nog een paar dagen 'vakantie' in Santa Elena, Monteverde. De plek waar we op 180 meter hoogte aan verschillende ziplines over het landschap zweven, in hoge bomen klimmen en onverwachts omringd door apen van een prachtige zonsondergang te genieten, galopperen op een muilezel, onderaan de Aranal vulkaan in het meest luxe hoStel tot nu toe slapen en als een gek over de rio Pacuare raften. Ies verlegt alles bij elkaar de afgelopen weken ongeveer 683 keer haar grenzen, maar nergens spijt van! Wat een leven; pura vida! ¡LA PANADERIA ESTA ABIERTA! En nu zitten we alweer ruim een week in Puerto Viejo op school, waar we ook inwonen, met een hoop Hollandse medestudenten. Cees zijn Spaans gaat zo hard vooruit dat hij al binnen een paar dagen een 'panaderia' opent (in de keuken van de school). Het brood hier is niet geweldig, dus zijn versgebakken broodjes gaan letterlijk als warme broodjes. Onze schoolgenootjes krijgen ze voor een vriendenprijsje, maar er worden inmiddels zelfs broodjes gelevert aan een koffietentje aan zee. Ies investeert en Cees en Oscar (a.k.a. Koekiemonster) schrijven een businessplan, doen research en staan om 6 uur op om te kneden en bakken. Tis een waar succes!  Het plan is om hier nog drie weken lessen te volgen, maar of we zo lang 'stil' kunnen blijven zitten...?Misschien wel, maar misschien dat we na oud en nieuw nog een week Panama pakken, we zien wel. Zo tussendoor de tropische regenbuien, felgekleurde vogels spotten, grote insecten vermijden, omgewaaide palmbomen rechtop zetten, zelfgeplukte sinaasappels persen, boekjes lezen in een hangmat onder een rieten afdakje en op ons slippers heen en weer slenteren, zouden we haast vergeten dat het eerst nog bijna Kerstmis is! Dus, als we jullie voor die tijd niet meer spreken alvast een Feliz Navidad en buen año nuevo! Laat ons vooral weten hoe de familiediners en het aftellen was! We missen Nederland (en vooral jullie), tussen alle fantastische ervaringen door, soms natuurlijk best een beetje. Liefs, cees en ies Ps: Lise

Jo

haa wat een mooi verhaal weer! Ik mis jullie elke keer op skype...of jullie zijn al bezet.. :(
Het pakketje is er zeker (nog) niet??

Simone

Lieve Cees en ies! Ik lees jullie verhalen altijd graag. Fijn te zien en te horen hoe geweldig jullie het hebben. Wat gaat de tijd hard. Ik zat Vd week nog te denken aan vorig jaar kerst bij jullie. Wat was dat ook leuk.
Blijf vooral veel genieten! Hier in Ned gaat het goed! Ik ben onderhand al 3 maandjes aan het werk als Nanny :-)
Erg leuk. Jullie ook hele fijne feestdagen daar en veel liefs uit leiden

Michèle

Hola Ies en Cees! Wat een gave verhalen! Klinkt echt super daar! Wordt er jaloers van ;-) En heel leuk dat jullie advanced zijn! Die wil ik ook zo graag eens halen. Hier is het vooral druk, regenachtig en donker. Maar ook erg Kerstmis; huis ruikt naar denneboom en heb lekker skyradio aan. Afgelopen zondag met Claudia bij Mariel in Arnhem op verjaardag geweest. We misten je wel een beetje! Met Oud en Nieuw staat een feestje gepland met als thema 'Disney wat je denkt'.. Dus als je nog ideeën hebt?! Heel veel plezier en succes met studeren! Muchos besos!!

Gert-Jan

Hoi Cees en Ies,

Mooie verhalen weer hoor!! Hele fijne kerstdagen ook voor jullie en al jullie "volgers", maak er wat moois van. Wij gaan ons langzaam voorbereiden op onze trip, hebben daar inmiddels super veel zin in. Winter hier is tot nu toe prut!! Onze Kerst is waarschijnlijk net zo "white" als die van jullie. Groet en "tot straks".

Marjan en Alfio

Ha Cees en Ies,

Fijne feestdagen ook voor jullie. Met veel plezier lezen wij elke keer weer de leuke onverwachte aparte belevenissen. Het plezier druipt van jullie leuke en intense verhalen af. Hier alles ok, groetjes uit Alphen a/d Rijn.

guus

vandaag ben ik ziek!
dus mama heeft jullie verhalen voorgelezen.
wat een rare woorden, ha, ha.
Guus in een deuk.
zijn daar echt apen mam?

edith

Echt waanzinnig leuk wat jullie doen en meemaken...
Veel plezier verder en een goede reis, kerst en nieuw jaar gewenst!!

Toet

Wat klinkt dat als een heerlijk leven! Ooooh!

Jan en Greet Boshouwers (via Rob)

Namens mijn paps en mams wil ik jullie een fijne kerst wensen en een heel gelukkig nieuw jaar.
Ik zit vol jaloezie jullie reisverhalen te lezen. Nog veel meer reisplezier!!!!

Groet,
Rob.

Oscar

Houd vol Ceeso, ik ben 3 januarie weer even terug. Ik ben mijn familie dan ook wel weer zat dus dan kom ik lekker chillen. 8 januarie ga ik door naar Bocas.

gert en marion

hee ies en cees, we hopen dat jullie een mooie keest fehad hebben. Skypen lukt hier helaas niet. Dus maar even een berichtje via mijn telefoon. Morgenavond (woensdag) zijn we bij jo. Misschoen lukt t dan, dikke knuffels pap en map.

peter en elly bezemer

leuke foto"s indrukwekkende reis,leuk om te lezen waar je allemaal komt geniet ervan en de allerbeste wensen voor een heel goed 2012