ceesenies.reismee.nl

Dag 34 - Alligators en zeekoeien

AFLOOP ORKAAN We leven nog...viel allemaal reuze mee waar wij zaten. WASHINGTON We gingen natuurlijk voor het witte huis, maar achteraf was dat het minst indrukwekkende. We wandelen in een dag zigzaggend van de Capitol naar het indrukwekkende Abraham Lincoln memoriol. Daartussen liggen talloze (gratis) musea en zo veel memorials dat er nog net geen memorials zijn voor de makers van de memorials. Een boven verwachting mooie stad. En overal superrustig, omdat het de dag na de orkaan is.... UNCLE PAUL Op weg van Washington naar Savannah maken we een pitt stop in een superklein dorpje (Fearrington) in North Carolina, waar we logeren bij uncle Paul, een oom van vrienden van ons. Top! Wat bedoelt was als een snelle overnachting worden twee leuke dagen. Paul bezorgt ons een all American dag in Durham met hamburgers, bier en een echte baseball wedstrijd van de Durham bulls. Ennnnnn we tikken een tent op de kop, een oranje met stokken. SAVANNAH Ennnnn door! In Savannah slapen we twee nachtjes bij Brie en Jody (vrienden van ies). Cees maakt lasagna en vermaakt de kinderen, ies leest een boek. Na een fietstour langs zo'n beetje alle hoogtepunten van dit stadje is het de hoogste tijd om weer door te rijden, we willen onze tent gaan uitproberen! :) HET ZUIDEN BEGINT Y'ALL En zo karren we door van Savannah naar noord Florida waar we meteen ons tentje opzetten tussen een hoop gigantische RV's op een camping aan de golf van Mexico. Cees rent naakt de zee in en is blij. Ies dobbert met haar bikini aan in het zwembad en is ook blij. No worries. Cees gaat direct zo op in het zuiderlijke accent hier dat hij zelfs enthousiast 'Hi y'all' roept naar een man die alleen is. What can I say, we passen ons makkelijk aan en hebben het overal onwijs naar ons zin.  NARLINS Zodra we Louisiana inrijden ontdekken we de handigheid van de information centres langs de weg. Niet alleen vertelt een te lieve te opgemaakte dame met te lange nagels ons dat we helaas niet kunnen camperen in deze staat (in verband met een storm die deze keer de naam Lee draagt) ook komen we dankzij haar terecht in het beste hotel so far, midden in het French district van New Orleans. WAT EEN STAD! De jazz, drankjes, sfeer en schoonheid van New Orleans (of zoals ze hier zeggen: Narlins) houden ons drie dagen vast...we hadden hier zeker nog langer kunnen blijven, maar de rest van de VS lonkt. CAMPING IN TEXAS  Paarden, koeien drijven, cowboyhoeden, cowboylaarzen, welkom in het wilde westen y'all! ;)  Bovenstaand is nog echt waar ook, maar voor ons is Texas vooral in ons uppie camperen in de staatsparken, tussen nieuwsgierige wasbeertjes en superkomische prairiehondjes, bijna geen bomen meer en veeeel zon. Wat een ongelooflijk gevoel om midden in de natuur zo saampies in slaap te vallen.... ROUTE 66 (ook Texas) En omdat we er nu toch zijn pikken we een stukje mee van de old scenic route 66. Compleet met uberknullig route 66 museum, uberkitscherig megakruis, ubertoffe cadellac ranch en ubervettige greasy spoon hamburgers. O en het steeds veranderende landschap blijft ons verbazen, adembenemend. CAMPING IN NEW MEXICO (nu) Genieten van frozen margaritas in de rooftop Cantina in Santa Fe. Camperen tussen de kaktussen, tis net het oude Mexico. Wat een heerlijk heerlijk leven, Liefs Cees en ies ps: zijn we helemaal vergeten te vertellen dat we ook alligators en zeekoeien gezien hebben - doei!

Hanna

Is en Cees,

Dit klinkt geweldig fijn :)

liefs

Jarikje

Wat een leven...

opa en oma

wat een mooi verhaal en dit is nog maar het begin,wat moet dat na een jaar zijn.wij zijn blij dat jullie ook niets aan de orkaan hebben overgehouden.het was hier wel spannend voor ons.nog veel plezier met jullie verdere avontuur.liefs opa en oma

Pixel

Leuk om weer wat va jullie te 'horen'!!! Veel plezier verder en natuurlijk bedankt voor het cadeautje...very cool!!
xxx

maartje

Klinkt echt zo gaaf!!!!

MARION

ik vind het nu allemaal al geweldig!!! precies wat jullie wilden, ga zo door.

De Bruuntjes uit Zierikzee

Leuk om weer even iets van jullie te horen! Tjonge Ies,
wat kun jij leuk schrijven, het enthousiasme spat ervan
af. Of is er ook een aandeel van Cees bij? En wij hier
maar rillen in ons koude, winderige Zierikzee. Maar van
jullie verhalen worden wij weer helemaal warm hoor!
Groetjes van ons allemaal en we kijken uit naar jullie
volgende bericht.

amanda

Love this website! So cool how you guys are mapping everything out. Hope you're loving the USA, which I think you are. My computer is able to translate what you're saying into English so I can understand it! Hope to hear from you soon.

Gert-jan

Mooie verhalen!!, prachtige foto's. En dit is nog maar het begin.
Ik had van Cees wel verwacht dat hij die alligator voor de foto even zou vasthouden...
Dan maar misschien een ijsbeer straks.

Groet, GJ.

Karin

GREAT, y all go on like this, ya hear!!!

Remco (brandweer)

Klinkt erg gaaf allemaal en volgens mij als ik het zo lees, vermaken jullie je maar al te goed. Heerlijk heerlijk.
Greetz vanuit Leiden

Marjan

Geweldig leuke foto's!!! Heel leuk om jullie te volgen, om van te watertanden. Hier alles ok, het weer kan beter, ciao, Marjan & Alfio

whooley en ries

de zaadblusser is eindelijk in produktie genomen we verwachtte hem in december.zo te zien gaat het goed daaroo!
Zijn jullie plannen al verandert? Jullie zouden toch eerst door Canada gaan met trein enzo.

Al aardig tripje gemaakt met de auto.
Hier ronduit KUT zomer gehad, slecht weer en geen echte leuke branden.

Kusjes van ons en rest A-Ploeg......

lubbert

Hoi kees en vrouw
we kijken elke dienst even wat voor verhaal er weer staat.goed te lezen dat jullie het super hebben.geniet er van en nog veel plezier.groetjes van de B ploeg zuid.
ps we missen je