ceesenies.reismee.nl

Dag 20 - Stilte voor Irene

New York Groots, veel, hoog en druk, wat een stad! Vanaf het vliegveld tot aan het apartement waar we logeren hangt Cees zn onderkaak zowat op zijn knieen. Wanneer we het hart van New York (times square) passeren staat Cees zn mond zover open van verwondering dat er zo zeven hamburgers in zouden passen, een aantal dat hij overigens in de weken erop met gemak waargemaakt heeft (alleen niet tegelijk). In deze wonderlijke wereld verplaatsen we ons na de bekende toeristische attracties in de loop van de eerste week al snel naar een wat relaxter leefritme. We zijn veel in central en Washington square park, slenteren wat rond, ontmoeten bekenden (vrienden van ies en nu ook van cees) en onbekenden (kletsgrage mannetjes in het park, een oude Chinese professor in internationale politiek die cees vertelt dat zijn vrouw "velly beautiful and sexy" is...) en we genieten van het avondleven; Free wednesday night in het Peoples improv theatre, avondje comedy club, openluchtfilms in Bryant park, vier muzikanten die hun kont eraf improviseren in een hokje achterin een barretje in Brooklyn. Ja, een prima leven. Burpo Het tweede weekend brengen we door bij Leese en Rolf in hun huisje in de bossen en heuvels van Kerhonkson, twee uur rijden met de bus ten noorden van New York city. Wat een rust..........Totdat Cees een bijl vindt. Na twee uur keert de rust weer terug en hebben Rolf en Leese genoeg brandhout tot Sint Juttemis. Verder is het een beetje lezen in een hangmat, beetje genieten van Rolfs gitaarmuziek, beetje staren naar Hummingbirds, beetje afkoelen in een meertje en heel veel bijkletsen en lachen. Leese schotelt ons twee avonden een fantastisch all American dinner voor inclusief corn en veeeel kip en haar specialty 'Santa's pussy' (toetje). Tres bien! Aardbeving Eenmaal terug in de stad voelen veel mensen de aardbeving van Virginia tot in New York. Er worden zelfs hele gebouwen ontruimd. De schrik van de New Yorkers is begrijpelijk zo vlak voor de 10 jarige herdenking van 9-11. Wij hebben niks gevoeld. Orkaan Irene Als we bijna willen beginnen aan onze rondreis door de VS worden we alweer gewaarschuwd voor extreem weer. Deze keer is het orkaan Irene die eraan komt. Vrienden adviseren ons om misschien nog even in New York te blijven, maar naar aanleiding van de weersvoorspellingen besluiten we om vrijdag toch alvast naar Washington te rijden. Daar zitten we nu in een relaxt hotel en vermaken we ons met lezen, zwemmen, lezen en slapen tot de orkaan voorbij is. Het is nu bijna 18:00uur, het regent al een paar uur en stormt intussen flink, over twee uur kunnen we de ergste storm verwachten, misschien dat we vannacht even zonder electriciteit zitten (achja) en morgenochtend is alles als het goed is alweer voorbij. We hopen morgen dus in het zonnetjes door Washington te lopen, wat een prachtige interessante stad belooft te zijn. En maandag weer volle kracht vooruit de weg op. De huurauto is trouwens top, hij heeft vier wielen en is blauw. Doei! cee en ies ps: eerste foto's zijn geplaatst en op onze wereldkaart kun je het komende jaar gaan volgen hoe we reizen, cees stipt iedere plek aan waar we geslapen hebben.

Joranne

Mooi dat het goed gaat!!!!!!
Ik ga nu nog even snel foto's kijken en dan slapen.
xxxx Jo jo en Isa

marion

ha die ies,
ik hoop dat jullie de storm goed doorkomen in washington, en daarna genieten van de eindeloos vele memorial places, white house, lekker broodje bij pot belly, en the archives waar je de originele decalaration of indipendence kan zien, voor zo ver ik begrepen heb, en alle gratis smithsonian musea. te veel.....wij blijven nog even hangen in new york. was leuk jullie te zien hier en rosa mexicana is een nieuwe favoriet (zit ook in washington trouwens zagen we) voor ons zal het wel veel streetfood worden, ons budget is al aardig aangevreten....... we vermaken ons wel, xxxxamy en mama

maartje

Klinkt super gaf om te lezen! Behalve de naderende storm dan.
Leuk ook om de foto's te zien.
Jullie worden gevolgt op de kaart bij ons thuis.
Ik denk dat Pieter en Guus straks super goed worden in topografie!

Sanne

Heerlijk om weer van jullie te horen! Ja jullie hebben enerverende condities om te reizen, rellen in Londen, hurricane in New York en een blauwe huurauto met 4(!) wielen.. Pas goed op elkaar hé? maar zo te horen is het vooral dikke pret en ontspannen. Jongens als het toch kon dat je even uit het kampvuur kon springen en er dan bij kon zitten. Hier gaat het goed, alles begint langzaamaan weer te starten voor het nieuwe seizoen. Dikke zoen San

opa en oma

jullie verhaal was een fijne verrassing vanmorgen.na de spanning om new york was het heerlijk jullie belevenissen te lezen.we zien cees al helemaal voor ons met zijn verbaasde gezicht en zijn fanatieke houthakken.voor jou iselin was het zeker wel fijn om al je oude plekken en vrienden weer te zien?de auto ziet er goed uit,geniet er maar van.je bent maar 1 keer jong. hier gaat alles goed,opa sukkelt een beetje maar hij is ook al 75.we kijken al uit naar het volgende verhaal. veel liefs en een kus van opa en oma.

Gert-Jan

Hoi Ies en Cees,

Spannende start van jullie tripje zo!! Ben benieuwd wat we verder nog voor verhalen te lezen krijgen. Veel plezier in "your blue car".
Cees: Met de pu's en su's is het al voorbij hoor!!

Groet en heel veel reisplezier, op naar jullie volgende verhaal.

Meneer Toet

Heel erg leuk om te volgen wat jullie aan het doen zijn. Vooral erg leuk dat jullie een auto hebben met vier wielen! Dat gebeurt natuurlijk ook niet elke dag... Geniet ervan!

Linda Brouwer (Meervaart)

Hi Iselin, ongeveer een maand nu op reis en wat veel meegemaakt al. En dat is nog maar het begin! Hartstikke leuk om jullie zo te volgen. De Meervaart begint weer uit 'zomderslaap' te komen. Iedereen is zo'n beetje terug van vakantie, dus weer gezellige reuring. Veel plezier verder en geniet ervan!
groetjes
Linda

Linda Brouwer (Meervaart)

Hi Iselin, ongeveer een maand nu op reis en wat veel meegemaakt al. En dat is nog maar het begin! Hartstikke leuk om jullie zo te volgen. De Meervaart begint weer uit 'zomerslaap' te komen. Iedereen is zo'n beetje terug van vakantie, dus weer gezellige reuring. Veel plezier verder en geniet ervan!
groetjes
Linda

Daan van Klaveren

Hej Cees en Ies,

Leuke foto's. Alleen krijg ik telkens dat " hier wil ik ook heen" gevoel! Ik ben trouwens te volgen op daanbanaaninkiwiland.waarbenjij.nu

groetjes daan